Twee nieuwe varianten voor de Polestar 2

De 408 pk sterke Polestar 2 krijgt twee broertjes.

Polestar 2 zijkant

De Polestar 2 krijgt twee nieuwe varianten met voorwielaandrijving. De eerste krijgt nog altijd een accupakket van 78 kWh en heeft 231 pk, de tweede versie doet het met een batterij van 59 kWh en zet 224 pk op de testbank. Prijzen beginnen bij 44.900 euro voor de versie met kleine batterij en 48.900 euro voor de variant met de grootste accu. Concreet ziet het aanbod er nu als volgt uit:

- Long Range Dual motor: 408 pk/ 660 Nm/ 78 kWh/ max 480 km (WLTP)/ € 53.900
- Long Range Single motor: 231 pk/ 330 Nm/ 78 kWh/ max 540 km (WLTP)/ € 49.900
- Standard Range Single motor: 224 pk/ 330 Nm/ 64 kWh/ max 440 km (WLTP)/ € 45.900

Nieuw optiebeleid

Ook het optiebeleid werd herzien. Voorheen kon je de Polestar 2 enkel bestellen met een extra sportpakket met onder meer Öhlins-dempers en remmen van Brembo. Dat pakket blijft bestaan, maar voorts zijn er twee andere pakketten beschikbaar. Een aantal van die zaken stond vroeger standaard op de hoogste versie, maar doordat Polestar ze nu in optiepakketten steekt, kan je de 408 pk sterke topversie nu al vanaf 53.900 euro op je oprit parkeren. Vink je de opties aan die voordien standaard waren, dan betaal je voor de topmotorisatie ... nul euro meer of minder dan voorheen.

Wanneer we naar de optiepacks voor de drie versies kijken, merken we twee keuzemogelijkheden op. Enerzijds het pluspakket, dat omvat onder meer een warmtepomp, wat een gunstig bereik heeft op je range, en een panoramadak. Dit kost 4.500 euro. Anderzijds het Pilot pack met onder andere een adaptieve cruisecontrole, 360 graden camera, parkeersensoren rondom, dodehoekdetectie en led-lichten vooraan. Daarvoor vraagt Polestar 3.500 euro.