Volvo past voor autosalon 2022

Meer dan waarschijnlijk wordt er in 2022 opnieuw een autosalon georganiseerd in de Brusselse heizelpaleizen. Dat zal wel zonder Volvo zijn, dat voor een eigen aanpak kiest.

Volvo XC40

Volvo groeide in dit salonloze autojaar met bijna 1 procentpunt qua marktaandeel in ons land. De Zweedse constructeur is overtuigd dat het die cijfers ook volgend jaar kan halen, zonder autosalon. "Volvo Car Belgium heeft het jaar sterk ingezet met een marktaandeel einde mei van 4,51%, komende van 3,59% vorig jaar.  De sterke aanwezigheid op online media in combinatie met de persoonlijke premium beleving, die de retailers de consument tijdens de afgelopen Autosalonperiode geboden hebben, waren de sleutel tot het succes", lezen we in het persbericht van Volvo.

Volvo Car Belgium zal deze weg verder inslaan en de nieuwigheden niet op het Autosalon in 2022 voorstellen. Het merk wijst zijn klanten door naar de retailers om het gamma en de services van Volvo te kunnen ontdekken. 

Geen verrassing

De beslissing van Volvo komt niet als een verrassing. Ook in andere landen neemt het niet deel aan autosalons, de stand in Brussel kwam er enkel op vraag van de Belgische invoerder, die het belang van ons autosalon voor de verkoop kon aantonen. Tot nu dus, aangezien Volvo op basis van het gestegen verkoopscijfer niet meer deelneemt aan de hoogmis van de Belgische automobielsector.

Elfi Janssens; CEO van het merk in ons land, verduidelijkt : “Net als in de andere Europese landen, waar Volvo niet deelneemt aan grote autobeurzen, geloven wij dat onze afwezigheid op het Autosalon onze groei niet in de weg zal staan maar integendeel de consument een betere premium ervaring zal bieden."