MG steekt ZS EV in het nieuw, komt met eerste elektrische break

Alle goeie dingen komen met twee, denken ze bij MG. En dus kondigde het Brits-Chinese merk op haar persconferentie zonet niet alleen aan wanneer haar eerste elektrische break, de MG5, gecommercialiseerd wordt. We kregen er meteen een facelift voor de ZS EV bij!

MG ZS EV

De nieuwe ZS EV herken je aan zijn afgelijnder snoetje, met dichte grille in koetswerkkleur en nieuwe lichten. Ook achteraan krijgt het model nieuwe verlichting. Binnenin blijft alles dan weer redelijk gelijk, op één belangrijke update na. Het oude infotainmentsysteem, best traag en niet het knapste qua resolutie en kleurgebruik, gaat de schop op en wordt vervangen door het iSMART connectivity systeem dat we kennen uit andere MG's.

De belangrijkste update gebeurt echter op batterijvlak. De huidige accu van 45 kWh wordt vervangen door een exemplaar van 51 kWh. De autonomie stijgt daardoor naar 320 km, waardoor de MG ZS EV nu op het niveau komt van veel van haar concurrenten. Bovendien krijg het model ook een long range versie met een batterij van 70 kWh, goed voor 440 km elektrisch rijbereik. De vernieuwde MG ZS EV is daarnaast voorzien van een 3-fase lader met een 11kW laadsysteem om nog sneller te kunnen laden (AC). Bovendien kost het bij een snellader (DC) slechts een half uurtje om de accu weer tot 80% op te laden.

De wagen kan je al aan het einde van de maand in de showrooms bekijken. De scherpe vanafprijs blijft van de partij, met 30.900 euro voor de basisversie en 34.000 euro voor de versie met grote batterij.

MG 5 Break

MG 5 Break

Ook over de MG 5 break, die al eerder werd voorgesteld en de eerste elektrische break ter wereld wordt, viel nieuws te rapen. Die zal in het eerste kwart van 2022 bij de dealers te vinden zijn. Met een bagageruimte van 479 liter die kan worden uitgebreid tot bijna 1.400 liter met de achterbank neergeklapt combineert de wagen het praktische van een break met een elektrische aandrijflijn. Hij krijgt een elektromotor van 156 pk en twee mogelijke batterijen. Een accupakket van 50 kWh (320 km autonomie) en eentje van 61 kWh (400 km autonomie).  

Beide batterijversies van de volledig elektrische stationwagon zullen kunnen worden opgeladen via een 11 kW 3-fase boordlader. Het merk maakt zich sterk het model aan de man te kunnen brengen voor minder dan 30.000 euro.