Toyota Hilux GR Sport is werkpaard op sportschoenen

Na de C-HR, de Corolla en de Yaris is de Toyota Hilux de volgende in het rijtje om een "GR Sport" behandeling te krijgen. De veranderingen zijn vooral visueel van aard, maar de Japanners willen de pick-up ook wat sportievere genen meegeven.

Toyota Hilux GR Sport

De GR Sport-versie van de Hilux herken je uiteraard aan de GR-logo's, onder meer op de grille. Deze grille kleurt trouwens zwart, nog zo'n verschil met de reguliere Hilux. Ook de bumpers krijgen een specifiek design, net als de 17 inch grote velgen van het Japanse werkpaard, altijd zwart en omdringd door terreinbanden. Het zwarte thema is doorgetrokken in de behuizing van de deurspiegels, de zijopstappen, de spatbordranden en de handgreep van de achterklep, terwijl de schokdempers en veren in opvallend rood gespoten zijn.

Binnenin vallen vooral de sportzetels op, die bekleed zijn met leer en suède en afgewerkt worden met rode stiksels. De GR Sport-logo's zijn terug te vinden op de rugleuningen, de interieurtapijten en de startknop, en in de animatie van het informatiedisplay. Tot slot krijg je carbon inzetpanelen voor de bekleding, een rode decoratieve lijn over de breedte van het dashboard en blauwe deurpaneelverlichting.

Toyota Hilux

Enkel op de topmotor

Toyota installeert het GR Sport-pakket enkel op de topversie van de Hilux, met 2.8-liter dieselmotor, goed voor 204 pk en 500 Nm aan koppel, en enkel op de variant met dubbele cabine. Daarnaast krijgt de wagen responsieve schokdempers en strakkere veren mee, wat zijn rijkwaliteiten ten goede moeten komen, vooral op asfalt, vooral qua stuurgedrag en rijcomfort. Toch boet de Hilux niet in aan werkkracht. Zo blijft het Japanse werkpaard in staat om 1 ton in zijn laadbak te vervoeren en 3,5 ton te slepen.

De Toyota Hilux GR Sport is vanaf de zomer beschikbaar, prijzen zijn nog niet bekend.