Volkswagen Polo GTI krijgt extra vermogen

Na een facelift voor het gewone model, wordt nu ook de sportiefste Volkswagen Polo, de GTI, vernieuwd. Het model krijgt nu 207 pk, bovenop een aantal visuele vernieuwingen.

Volkswagen Polo GTI

Dat zijn 7 paarden meer dan voorheen. Het vermogen gaat via een DSG-automaat naar de voorwielen en zorgt ervoor dat de kleine stadsrakker in 6,5 seconden naar de 100 schiet (-0,2 sec.). De topsnelheid van het model bedraagt 240 km/u.

Daarnaast krijgt de Polo een sportiever onderstel, waardoor hij 15 millimeter dichter bij de grond ligt dan de standaardversie. Bovendien is het een ophanging van de adaptieve soort en maakt de motor extra plofjes wanneer je hem in sportstand zet. Een sperdifferentieel maakt het sportieve pakket af.

Volkswagen Polo GTI

Nieuw kontje

Visueel vallen vooral zijn de hertekende en ver naar het midden van de kofferklep getrokken ledachterlichten met geanimeerd remlicht en geïntegreerde dynamische richtingaanwijzers. Vooraan zien we dan weer een doorgetrokken ledstrip tussen beide koplampen, naar analogie van de Volskwagen Golf GTI. De nieuwe, specifieke GTI-bumpers geven hem dan weer een breder aanzicht. En dan hebben we het nog niet gehad over de sportieve details in de stijl van VW's sportieve subdivisie: rode GTI-logo in het radiatorrooster, de ventilatieroosters in honingraatmotief en de doorlopende rode sierstrip boven de led-dagrijlichtstrip. Rechts en links mondt hij met rode vleugeltjes uit in de IQ.LIGHT-ledmatrixkoplampen.

Vanbinnen gaat het feestje verder met die typische rode GTI-stiksels en het ruitmotief in het midden van de zetels. Ook de decoratie van de deurbekleding en de drempellijsten met GTI-letters zijn exclusief op de nieuwe Polo GTI afgestemd. Standaard is de Polo GTI, die vanaf het einde van dit jaar bij de dealer staat, uitgerust met het nieuwste Modulaire Infotainmentplatform van de derde en jongste generatie (MIB3.1). Het schermpje is standaard 8 inch groot, optioneel groeit het tot 9,2 inch.