Volkswagen T-Roc gaat digitaal

Met reeds vier jaar op de teller is de Volkswagen T-Roc toe aan een tussentijdse update. Die brengt nieuwe lampen en bumperwerk met zich mee, maar vooral een digitaler interieur.

VW T-Roc

De nieuwe T-Roc herken je vooral aan zijn nieuw bumperwerk en nieuwe led-koplampen, verbonden door een lichtstrip over de grille zoals we die eerder al bij onder meer de nieuwe Polo zagen. In de bumper vooran zie je trouwens nieuwe koelsleuven. Bovendien kan je voor vijf nieuwe kleuren kiezen en nieuwe velgen, van 17 tot 19 duim groot.

Binnenin valt vooral het opstaande centrale scherm op, 8 of 9,2 duim groot, dat rechtopstaat en niet langer is ingewerkt in het dashboard. Ook het instrumentenpaneel is standaard digitaal. Voorts werd gekozen voor zachtere materialen en bedien je verschillende modules, zoals die voor de airco, via de onvermijdelijke touchpads. Iets minder handig dan de traditionele knopjes, maar de "streelstrookjes" zoals we die bij de Golf zagen, blijven gelukkig achterwege. Tot slot kan de T-Roc nu tot niveau twee autonoom rijden, waarbij je recht hebt op een intelligente cruise control, die je wagen tussen de lijnen en op afstand van je voorligger houdt, maar ook nog eens afremt voor bochten of wanneer je GPS je vertelt dat je aan een kruising moet afslaan.

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc

Geen hybride, wel cabrio

Al die nieuwe technologie ten spijt, houdt de T-Roc het vrij traditioneel onder de motorkap: benzines van 110, 150 of 190 pk zonder elektrische hulp en diesels met een vermogen van 115 en 150 pk. Naar gelang de gekozen versie kan je kiezen voor een automaat en/of vierwielaandrijving.

Ook de 300 pk sterke R-versie blijft bestaan, net als de cabriovariant. De nieuwe T-Roc staat in de lente bij de dealers. De Duitse richtprijzen zijn 23.495 euro voor de standaardversie en 31.850 euro voor de cabrio.