Grotere autonomie voor de plug-in hybride Volvo 60 en 90-Reeks

Volvo heeft een groot gamma aan plug-in hybrides. De concurrentie zit echter niet stil, waardoor de Zweden dringend aan de slag moeten om tot de kop van het peloton te blijven horen. Een nieuwe batterij zorgt alvast voor een groter elektrisch rijbereik.

Volvo XC60

De voornaamste verbeteringen zijn een nieuwe batterij met een ver bereik met een derde laag van cellen, waardoor de nominale capaciteit wordt opgetrokken van 11,6 kWh tot 18,8 kWh, en een krachtigere elektromotor achteraan die nu 145 pk levert. Het resultaat? Een rijbereik van zowat 90 km, waardoor de Volvo's zich tussen de Mercedes GLE's en BMW X5'en van de wereld kan scharen.

De reeks upgrades bestaat onder meer uit de toevoeging van rijden met één pedaal, wat een bijzonder vlotte en intuïtieve rijervaring biedt. Die functie zit al op de zuiver elektrische Volvo-modellen en geeft de bestuurder de mogelijkheid om met enkel het gaspedaal te versnellen en af te remmen. Aanvankelijk wordt dit enkel uitgerold op de XC60, S90 en V90 Recharge plug-inhybrides van Volvo.

“Een plug-inhybride is vaak een opstapje naar volledig elektrisch rijden”, verklaart Henrik Green. “Met deze upgrade zijn we ervan overtuigd dat veel mensen zullen inzien dat elektrisch rijden de toekomst is en dat brengt ons dichter bij onze ambitie om in 2030 volledig elektrisch te zijn.”