Verrassing! Cupra toch aanwezig op autosalon Brussel

Hoewel invoerder D'Ieteren (onder meer Audi, Volkswagen, Seat, Skoda en Porsche) vorige maand formeel "neen" zei tegen het autosalon, zal Cupra, het sportieve dochtermerk van Seat, wel aanwezig zijn op het grootste auto-evenement van ons land.

Cupra Leon

Een opvallende beslissing van het Spaanse merk, dat immers ook wordt ingevoerd door D'Ieteren, al is de redenering duidelijk: Cupra is nog een onbekend merk en kan alle aandacht en visibiliteit gebruiken. Meer nog, door de jonge geschiedenis van Cupra kreeg het merk nog nooit de kans om zijn plaatsje op te eisen in de Brusselse Heizelpaleizen. Vorig jaar ging het autosalon immers niet door en in 2019 was het submerk nog in volle opstart, waardoor een aanwezigheid nog niet opportuun was.

Het merk zal in Brussel aanwezig zijn met de hybride versies van de Formentor en de volledig elektrische Born. Cupra heeft de ambitie om via de Brussels Motor Show meer naambekendheid te verwerven bij het grote publiek. Op dit ogenblik bestaat het distributienetwerk van het merk in België uit 10 Cupra Corners in Seat-concessies. De ontwikkelingsstrategie van het merk CUPRA in ons land zal de combinatie zijn van een online- en offlinebenadering om in te spelen op de wereldwijde verwachtingen van klanten, en mikt op een nationale dekking van het merk tegen eind 2024.

Aurélie Vanneste, Cupra Manager in België, verwoordt het als volgt: “Wij kijken ernaar uit om Cupra aan het grote publiek te kunnen tonen tijdens de Brussels Motor Show. Onze elektrische toekomststrategie, de unieke stijl van onze Cupra-modellen en de sportieve insteek van het merk zullen de bezoekers van de Brussels Motor Show niet onberoerd laten.”